mandag den 17. januar 2011

Man ved man er småbørnsmor når;

- Man altid kan fiske 2-3 sutter op af lommen, gerne efterfulgt af en halvspist ostehaps eller frugstang.

- Man har det pludselig ok med at diskutere diverse kropsvæsker også over middagen. (På min første skoledag efter barsel mødte jeg en anden mor, med en søn 2 måneder yngre end min og efter vi havde snakket i 3 sekunder var vi igang med en længere samtale om syndflodslignende menstruation efter fødsel.)

- Man har en barnestol på cyklen, der altid er fyldt op med enten barn, bleer eller faktaposer.

- Man hører pludselig sin egen stemme spontant stige 3 oktaver, når ungen kan noget nyt.

- Man tror, at alle andre i hele verden er über interreseret i, at høre alt om guldklumpens nye tand.

- Man siger: “Det vil jeg ikke have, skat.” 50 gange om dagen.

- Derefter går man over til :”NEJ!” ca. 387 gange om dagen.

- Man “kommer til” at købe tøj til ungen for de gavekort man selv fik i julegave.

- Man savner dengang man kunne flade på sofaen hele dagen, men samtidig ved, at man er velsignet med det mest vidunderlige i verden! I øvrigt er det dobbelt så fedt at flade på sofaen en hel dag, når det kun sker en sjælden gang imellem.

5 kommentarer:

  1. Kære Luna.

    Jeg har fået en mail om at fragtfirmaet forgæves har forsøgt at afleverer det der heliumgas som jeg har købt til dig.De har været forbi den 27 december og da du ikke var hjemme lagde de en seddel som I skulle udfylde (sådan som jeg skrev at de ville) I har ikke udfyldt sedlen og ikke været hjemme da de prøvede anden gang efter nytår og derfor er det faktisk heldigt at de ikke bare har sendt pakken retur. Jeg har sendt dig mailen og det er vigtigt at du hurtigt reagerer for ellers er pakken tabt. Jeg har selv ringet og haft flere folk i sving med at hitte pakke og lægge beskeder og de har lovet mig at give dig nogle dage til at reagerer i. Jeg håber det lykkes for alt andet vil da bare være for ærgerligt.

    Masser af kærlige vinterhilsner

    Marina

    SvarSlet
  2. Hej Marina.
    Nu har jeg snakket med dem og de sender den ud imorgen, men ved du hvad - det er super mærkeligt. Vi var ikke hjemme den 27 men fik pakkesedlen og ringede derind nogle dage efter, hvor vi fik ad vide, at den var sendt retur. Derfor jeg ikke gjorde mere. Men mange tak for dit arbejde med det - jeg glæder mig meget til det kommer! :)

    Luna

    SvarSlet
  3. Nej de er altså sære. Kan du ikke huske at jeg skrev det til dig i sin tid?

    Nå men godt at det endelig er faldet på plads så du kan få din gevinst og din mand kan få lov at lege med stemmen.

    SvarSlet
  4. Kære Luna

    Nu har jeg lige haft fragtfirmaet i telefonen fordi de ikke havde hørt fra dig. Jeg oplæste din besked her fra bloggen og kontordamen blev lidt forvirret, men nu er pakken sat til levering til i morgen. Siken et cirkus. Jeg vil rigtigt gerne høre om pakken ender med at nå frem...

    SvarSlet
  5. Ahrmen det var det helt skørt! Jeg snakkede med en mand i går og han sagde endda, at en Mette havde haft fat i pakken dagen før. Den stod i papirerne som sendt retur til butikken, men det var den så ikke, så han ville sende den ud idag. Nå, underligt, men jeg satser på den kommer imorgen og så skal jeg nok give besked.:)

    SvarSlet