torsdag den 3. februar 2011

Uhøflige kommentarer til gravide.

Da jeg var gravid med troldeungen, var jeg virkelig stor. Som i enorm. Som i plus 25 kilo. (og det var da jeg holdt op med at træde på vægten, fordi jeg simpelthen frygtede at den ville gå i smadder.)
Det skal også siges, at William bestemt ikke havde travlt med at komme ud, det dovne apparat. Jeg blev sat igang da jeg var 42+0 og fødte 2 dage senere en ordentlig klump på 4550 g og 55 cm.
Nå men jeg var altså flodheste-agtig tyk til sidst og jeg kan nu konstatere, at jeg ikke er typen der bliver gravid på fodbold-på-maven-måden, men derimod enorm-over-alt-og-med-væske-i-hele-kroppen-måden. Den sidste måned snurrede det i mine hænder konstant pga. væske.
Og så var det jeg opdagede, at andre kvinder tror det er et kompliment, at sige ting som: "Hold da op hvor er du enorm!" bare fordi man er gravid. Jeg ved ikke om de forventer, at man smilende svarer mange tak, men det gjorde jeg ikke. Jeg blev sur. Meget sur. For jeg vidste godt jeg var kæmpe og havde egentlig ikke det store behov for, at få det ad vide. Jeg er stadig fuldstændig awestruk over en situation, dagen før min termin, hvor jeg gik ind i en butik og den vidt fremmede ekspedient sagde (og jeg citerer):"Du MÅ da vente tvillinger!?" Mig: Nej, det gør jeg ikke. Hende: "WOW! Jeg troede min veninde var kæmpe stor, men det er da intet i forhold til dig! Du er jo ENORM!" Mig: "Øh, tak?"
Og så er der lige det der med, at folk rører ved maven. Altså også fremmede. Jeg kan ikke have det. Og jeg kan garantere jer for, at næste gang jeg skal være gravid, så får man et klap over fingrene hvis man rører maven.
Men for at spare tid og arrigskab vil jeg anskaffe mig disse, helt igennem geniale t shirts:




Og jeg kunne blive ved! Se alle de geniale t shirts her.

2 kommentarer:

  1. total god grund til at blive gravid igen - bare for at vise maven med cool statements :-)

    SvarSlet
  2. Præcis! Jeg fik næsten spontan æggeløsning da jeg så dem! ;)

    SvarSlet