onsdag den 23. marts 2011

Jeg fucker med behaviorismen.

Jeg er dummere end dyr. Så er det sagt.

Behaviorisme går, i korte træk, ud på at al adfærd er indlært og dermed også kan aflæres igen. For eksempel hegner man dyr inde og de opdager, at hvis de rører hegnet, så får de stød. Derfor lærer de hurtigt, at det er knaldsmart at gå uden om den der snor der.

Men det virker ikke for mig. Jeg bider nemlig negle. Og hver gang jeg har bidt en negl så langt ind, at det gør mega nuller naller, så tænker jeg: "Av for satan!" Alt imens jeg lige så stiller lister en ny negl i munden. What the fuck is wrong with me?

Og ja, jeg har prøvet med det der Go Negl og efter et par dage, begyndte det bare at smage godt. Måske det ville virker, hvis jeg virkelig fik monster-hestehegns-stød når neglen ramte munden, men det ved jeg sgu ikke lige hvordan jeg skal få installeret?

3 kommentarer:

  1. Åh, det er svært! Jeg holdt op med at bide negle, da jeg begyndte at spille saxofon. Lidt mærkeligt, men jeg var for forfængelig til at lade min lærer rette på mine nedbidte fingre. En sikkert det er en løsning der virker for alle dog :-)

    Men at Go Negl kommer til at smage godt efter et par dage, det er sjovt :-)

    SvarSlet
  2. Don't I know it! Pis altså - og man ved det jo godt - at det bare IKKE ser pænt ud - og at det faktisk er lidt ulækkert.. Og alligevel sidder neglen bare der - lige mellem tænderne, der gnaver som en kanin!
    Viljestyrke - siger nogen.. NOT ME! Viljestyrke, væddemål, go negl, anything - virker ikke! Fake negle - ja tak! Om det er gele eller acryl eller hvad nu er hamrendes ligegyldigt, men så kan du lissom ikke komme til dem! Men det koster - både tid og penge - at få dem vedligeholdt - men det betaler sig altså! Når du så har vænnet dig til at ha pæne negle og har solet dig i et hav af komplimenter for dine smukke, lange negle - så er du i stilling! Og hvis du til den tid tør, kan du evt. droppe de fake - og så bare pleje dine egne klør:-) Og du kan understå dig i at gnave i dem!
    Good luck!

    SvarSlet
  3. Åh ja! Jeg har prøvet de der kunstige negle og du har ret - det virker. Det er bare ikke særlig pædagog-arbejde-venlige-negle. Jeg skal kunne grave i sand og skifte ble, så desværre. Det er ellers pænt!

    SvarSlet