søndag den 13. marts 2011

My son, the racist.

Far og William kommer hjem fra fakta og far fortæller følgende historie:

En mørk pige kommer til at vælte noget i fakta og William råber højt: "dumme abe!". Far skynder sig at sige: "ja æble." og haster ned i frugtafdelingen.

For en måneds tid siden præsterede han, at pege på en mørk mand, i selvsamme fakta, og sige: "lokelade!"

Jeg aner ikke hvor det kommer fra, i swear! Men vi er tossede med både aber og chokolade, så der er intet ondt i det.

P.s. Jeg har ikke glemt giwe away'en. Jeg skal bare lige smide krapylet i seng først!

4 kommentarer:

  1. Det er nok ikke særligt politisk korrekt at grine her, men det gør jeg lige alligevel, haha! Godt han trods alt kun er en lille dreng og ikke en voksen som Line Baun Danielsen.
    Men ja, hvordan viser man ens børn at vi alle er forskellige, når der bare er flest blegfiser omkring?
    - Jeg glæder mig til en dag at skulle møve mig udenom: "Mor, hvorfor er manden så tyk" eller "den dame ligner altså en heks"

    SvarSlet
  2. Åh ja, jeg glæder mig også til de der meget ærlige og højråbende børnespørgsmål. Eller bare de spørgsmål, man ikke lige ved hvad det korrekte svar på er. Fx. blev jeg, i min sidste praktik i en børnehave, spurgt om hvor babyen kom ud henne (jeg var gravid). Mit svar blev: "imellem benene." Og han så: "Nå ud af numsen!"

    SvarSlet
  3. Jamen... GØR det noget at han lægger mærke til at vi er forskellige?
    Det var ellers godt reddet med æblet!

    En af mine sønner havde en legekammerat i børnehaven som var mulat.
    En dag stod de og sammenlignede hud og min søn siger, det er lidt sjovt - du er lysebrun og jeg er beige!

    SvarSlet
  4. Nej det er skam kun godt, at han lærer forskelle, men jeg vil nu meget gerne lærer ham, at man ikke nødvendigvis er en abe, fordi man er mørk. ;)

    SvarSlet