onsdag den 13. april 2011

At være gift med en kaffenørd.

Min mand er i den grad kaffenørd. Vi har 70 kvadradmeter lejlighed og hans kaffegrej fylder omtrent de 30 af dem. Okay, jeg overdriver måske lidt, men det fylder seriøst!

Han har en espressomaskine, en el-koger, der kan måle temperatur, 2 kaffekværne, fordi den ene ikke kunne kværne nok til herrens behov, 3 stempelkander i forskellige størrelser, et kaffetermometer, en vægt til kaffen, en eaopress, som er en underlig dims, der også gør noget med kaffe, espressokopper i forskellige størrelser. Summa summarum: Vi har ca. 20 cm ledig bordplads i køkkenet.

Og nu har han så lige modtaget en speciel cigaræske, som også kan opbevare kaffe og han har brugt den første halve time på at rense den med demineraliseret vand. (oh yes) Imens stod jeg måbende og tænkte; “ you got to be freaking kiddin’ me!”

Men okay, det er da en ret lille pris at betale, for at have så vidunderlig en mand.

12 kommentarer:

  1. Ja, han må gerne invitere mig på kaffe ;-)

    June - en sucker for kaffe i alle afskygninger....

    SvarSlet
  2. Og garanteret rigtig god kaffe! Og man skal jo aldrig gå ned på udstyr..

    Gad egentlig godt at min mand tog den hobby op.. Den ville supplere vinimporten ganske fint - kaffe til morgen og middag og så vino resten af dagen!

    SvarSlet
  3. Han ville elske at lave kaffe til nogen der nyder det. Han er ret uheldig med mig, da jeg hverken drikker kaffe eller vin, som han også elsker. Jeg prøver at lære det, men synes virkelig begge dele smager væmmeligt!

    SvarSlet
  4. Kom til kaffe. Hermed åben invitation... måske en overspringshandling i forhold til bachelor-projektet, men hey; jeg når det nok :)

    SvarSlet
  5. Søde skat, du er nødt til at skrive andet end bare anonym, ellers aner man jo ikke hvem der inviterer til kaffe. :)

    SvarSlet
  6. MMMM kaffe!! Jeg vil gerne komme til kaffe. Især hvis du laver en herrestor klam kage til mig Luna !

    SvarSlet
  7. Var der nogen der sagde KAGE? Så kommer jeg også :-)

    SvarSlet
  8. Jeg laver bestemt ikke klamme kager. Kun lækre kaloriebomber! Hvis du kommer fra Kbh skal jeg nok lave kage!

    SvarSlet
  9. Jeg er desværre ikke så tit i jylland. Faktisk aldrig. Men måske det er på tide. Kan man flyve dertil hvor du er?

    SvarSlet
  10. Ha! Ja man kan flyve til Aalborg! Til juli skal jeg nemlig flyve herfra og til kbh, når jeg skal på tøseweekend med min mor og søstre.

    SvarSlet
  11. Hvor hyggeligt. Hvis det er en weekend hvor jeg ikke har Otto, inviterer jeg på en fadøl på Halmtorvet. Sgu :)

    SvarSlet