lørdag den 9. april 2011

Eavesdropping.

Vi har jo været på kærestetur i dag og sad på et tidspunkt på en cafe, hvor jeg simpelthen ikke kunne lade være med at lytte til samtalen der foregik ved siden af. Det var underholdning på højde med DUM og Paradise og jeg havde lidt svært ved at holde masken.
Der sad 3 piger omkring de 30 og talte om børn. Eller rettere om IKKE at skulle have børn. De synes faktisk nærmest, at tanken om at være forælder var helt frastødende. Og så var der jo fødsel og strækmærker og en af dem mente endda, at det var totalt alien-agtigt at være gravid. Det var en meget intellektuel samtale. Indsæt selv ironisk smiley.
Den ene var meget frustreret over, at hendes veninder med børn lige frem ville tale om dem, når de var på cafe sammen. Som om hun ikke var ligeglad med om lille Lotte kunne kravle!? Og så var det jo bare lige som om, at de veninder ikke synes det var lige så spændende, når hun viste dem en fed ny trøje hun havde købt. De kunne ikke forstå, at det jo var indholdet, der var vigtigt i hendes liv. Tja jeg kan godt forstå, at man som veninde ikke synes det er super fedt, at tale om baby hele tiden, men jeg kan eddersparkemig ikke sætte mig ind i, at man kan være så overfladisk, at man sammenligner en ny trøje med et barn.
På vej ud, nåede jeg lige at høre den ene sige dette om sin nye kæreste; ”Det er bare dejligt at han er så høj, han er lidt lige som en viking. En rigtig mand. Og så knepper han bare SÅ godt!”

Totalt twilight zone, at jeg og R sad der på henholdsvis 23 og 25 og var de modne forældre, imens disse 30 årige kvinder talte som teenagepiger.

3 kommentarer:

  1. Tsk, tsk, tsk. Dumme tøser, men god underholdning :-)
    - Forresten, stort tak for pakken Luna!

    SvarSlet
  2. Velbekom. Jeg håber du kan bruge det! :) Jeg overvejede faktisk at sende dig noget helt andet, men det var mere til Duddi end dig og det vidste jeg ikke om var okay.

    SvarSlet
  3. Det var en rigtig fin pakke - jeg er glad for den var til moren :-) Hele familien har dog glad spist chokoladen, og vi skal da ud med sæbebobler og Duddi idag :-)

    SvarSlet