mandag den 11. april 2011

Om mønsterbrydere.

Når jeg engang imellem bliver bekræftet i, at der findes børn der i den grad er resiliente og som kan bryde deres sociale arv, så bliver jeg simpelthen så imponeret og glad. Der er især to mennesker som virkelig gavner min tiltro til mennesker og for det ikke skal være løgn, så deltager de i den amerikansk version af De Unge Mødre, som hedder Teen Mom og vises på MTV.

De hedder Catelynn og Tyler og de bortadopterede deres datter Carly. De er begge vokset op i, lad os bare sige, socialt belastede familier. Pigen med en mor der drikker og kalder sin datter for luder og andre fine titler. Drengen med en far, der ryger ind og ud af fængsel og som i øvrigt er gift med pigens mor. Deres familier har på ingen måde støttet deres valg om, at adoptere barnet væk, men de har gjort det alligevel, fordi de ikke ville lade deres datter vokse op i samme miljø som dem selv.

De er de mest fornuftige og sympatiske unge mennesker og man kan ikke andet end holde af dem.

Her møder de deres datter første gang siden hun blev bortadopteret ved fødslen. Prøv at se det uden at tude. I dare you.

3 kommentarer:

  1. Det er fandeme smukt!!
    Men jeg tudede slet ikke! Overhovedet ikke! Og det nærmede sig slet ikke hulken da de skulle sige farvel! Nope! Nix! Jeg tudede SLET, SLET ikke!! Damn, jeg er dårlig til at lyve!

    SvarSlet
  2. Jeg kan lige så godt være ærlig og sige, at jeg tøt ikke se det. Men I er nogle stærke modige kvinder.

    SvarSlet
  3. Tag det som en udfordring, Karoline! :) Du er jo fyldt med ekstra mange hormoner, så det skal nok blive godt!

    SvarSlet