onsdag den 4. maj 2011

Nedsmeltning.

Kan man godt have PMS selvom man er på p-piller? Det er ligesom om jeg engang imellem får sådan nogle perioder, hvor jeg bare eksploderer i raseri flere gange om dagen. Årsagen kan være alt fra børneopdragelse til rod i køkkenet, men nedsmeltningen lyder oftest sådan her:

Mig (rød af raseri i ansigtet): “ARGH! Hvorfor gør du sådan og ikke sådan!?”

Ham (forvirret): “Øh, hvad? Hvorfor bliver du så vred?”

Mig: “JEG ER IKKE VRED!”

Ham: “Jo du er, men jeg aner ikke hvorfor.”

Mig: “Fordi du altid gør sådan og sådan og jeg altid skal gøre sådan!”

Ham: “Jamen det er da ikke min skyld.”

Mig: “JO! Typisk. Jeg gør altid ALTING! (LØGN)”

Ham: “Det er ikke fair og det ved du godt ikke er sandt.”

Mig: “Jeg gider ikke snakke med dig lige nu!” (Mit hemmelige våben, når jeg godt ved at jeg er urimelig og i øvrigt en dårlig debattør.)

Ham: “Lad nu være med det der!”

Mig: “Lad mig nu bare være lidt!”

Ham: “Ahrmen altså.”

Så får jeg 10 minutters ro, hvorefter jeg finder ham og undskylder. Stakkels mand altså! Nogle gange er jeg dælme imponeret over, at han endnu ikke er løbet skrigende væk.

3 kommentarer:

  1. Jeps - pms'en er såmænd ligeglad med om du er på p-piller eller ej! Og den situation ku lisså godt være foregået hjemme hos mig:-)
    Og så glæder man sig over de stakkels og tålmodige mænd! Igennem mine tre graviditeter har jeg faktisk været sådan - og faktisk det meste af tiden!!! Ganske urimelig, helt uden anden grund end hormoner der var helt på glatbane - og så skulle jeg lige hilse og sige at 3 x 9 måneder faktisk er temmelig længe:-)
    Men heldigvis er pms ikke langvarende - og så må man jo bare gøre sig umage for at advare på forhånd når muligt - og så gøre godt igen!

    SvarSlet
  2. Jeg synes det er flot, du kun behøver 10 minutter til at køle ned. Jeg kan sommetider bruge en hel weekend, og det er altså træls når man søndag aften opdager, hvor meget tid man har spildt på pms og arrigskab uden grund..

    SvarSlet
  3. Det er heller ikke med min gode vilje, at det kun er 10 min, men jeg har en meget følsom mand, der bliver rigtig ked af det, hvis ikke vi får snakket det ud, så jeg har simpelthen ikke samvittighed til mere end 10 minutter.

    SvarSlet