fredag den 24. juni 2011

Jamen så lad mig dog være, kvinde!

Jeg hader de der ekspedienter i tøjbutikkerne, der flyver helt hen i fjæset på en, så snart man træder ind ad døren og skråler; "Hvad kan jeg hjælpe dig med?" Det er sjovt nok altid den samme, som, helt uopfordret, åbner ind til prøverummet, for at høre om man liiige skal have en anden størrelse og på samme tid flasher ens blegfede strækmærkebefængte krop (læs: min) for alle de andre kunder. Hader dem! Ikke bare på den der ih-hvor-irriterende-måde, men mere på den der jeg-løber-ud-ad-din-lorte-butik-måde.

Og de er over alt. Jeg møder dem hver gang jeg shopper og bliver lige frustreret hver gang. Jeg får lyst til at fortælle dem, at deres påtrængenhed (er det et ord?) på ingen måde har en positiv virkning på mig eller nogen anden jeg kender.

Det er ikke fordi, jeg ikke kan lide god service, for det kan jeg godt. Jeg elsker når ekspedienten er imødekommende og glad, men jeg er ikke retard og kan godt finde ud af, at bede om hjælp, hvis jeg mangler noget.

Men er det bare mig, der er tåbelig eller synes i også det er pisse møg træls, at man ikke kan få lov at shoppe i fred? Eller findes den slags kun i nordjylland?

6 kommentarer:

  1. Jeg får lyst til at gå ud igen hvis de spørger om der er noget de kan hjælpe mig med, og hvis de kommer ind i til mig imens jeg står der, så siger jeg "Det går vidst fint" imens jeg prøver at gemme mig.

    SvarSlet
  2. Godt Kristine, så er det ikke bare mig, der er en sur cigar.

    SvarSlet
  3. Jeg hader, når de kommer ind i prøverummet og spørger, om det passer eller noget.

    Så forstår dig godt(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Jeg har det fint nok med, at de spørger om de kan hjælpe...svarer som regel bare, Nej tak, jeg kigger lige ;-)

    Men åbner de ind til prøverummet, uden at meddele deres ankomst eller spørge først, så bliver jeg sgu sur! Og før jeg ved af det, har jeg fyret et mavesurt svar afsted, ala:

    Synes du lige, at hele butikken skulle se mig i bar røv og viklers?

    Selvfølgelig sagt med et hævet bryn, overdreven sarkasme i stemmen, alt imens jeg trækker gardinet for igen....

    Grrr....det er SÅ grænseoverskridende, når de gør det!

    SvarSlet
  5. Engang stod jeg der med bar røv og nøgler og skulle prøve et par bukser. De ville dog ikke heeeelt som jeg ville, og jeg stod der med bukserne på det ene ben, røven i vejret og forsøgte at få det andet ben i bukserne - Så står der gudhjælpemig pludselig en ekspedient og siger -"HEJ SKAL DU HAVE HJÆLP MED NOGET?!" Og hun hev simpelthen hele gardinet fra så ALLE, og jeg mener ALLE, kunne se mig store, fede og blege røv!! Jeg har ikke siden dengang, prøvet bukser i en forretning med gardin-forhæng!

    Knus Lise :)

    SvarSlet
  6. Åh nej Lise, det lyder væmmeligt!

    SvarSlet