mandag den 27. juni 2011

Ligestilling i legetøj?

William har en underlig besættelse af vores støvsuger. Han synes den er vildt spændende, men også lidt farlig, men mest spændende. Derfor havde jeg tænkt, at han skulle have en legetøjsstøvsuger i fødselsdagsgave, så jeg sendte min mor afsted efter den. Hun vendte dog tomhændet hjem og sagde at de kun havde dem i lyserød med Hello Kitty motiv. Jeg tænkte, at det da på ingen måde kunne passe, så jeg hoppede på en bus til Bilka i dag, for selv at lede. Jeg spurgte ekspedienten om det kunne passe, at de kun var i lyserød og hun svarede; "Ja, men vi har en plæneklipper." Var der nogen der sagde 50'er lignende tilstande? Kvinde, pas din støvsuger, så går jeg lige ud og slår græs. Men okay, hvis jeg virkelig var rødstrømpe, så havde jeg nok bare været ligeglad og købt den lyserøde.

5 kommentarer:

  1. Man kunne også sige hvis du var lige glad så købte du en lyserød. børn er jo vilde med farver, og jeg tror 100 % at de ville være ligeglade med hvilken farve du smed dem i. Så skal de nok vælge side på et tidspunkt, måske ;-)

    SvarSlet
  2. Du har ret! Og hvorfor er jeg ikke ligeglad? Aner det ikke. Hvis jeg havde haft ham med og han havde valgt den, så havde han uden tvivl fået den. Altså hvis han skulle have noget. Måske er det mest fordi min familie ville synes jeg var ret underlig, hvis jeg købte en Hello Kitty støvsuger til ham i gave. For min skyld ingen alarm. Han har også dukker.
    Jeg var engang i en vuggestue, hvor en far kom og hentede sin søn, som havde fået lyserøde strømper på, fordi han ikke selv havde skiftestrømper med og man kunne bare se, hvordan han blev helt febrilsk og ville have dem af. Tåbeligt! Sådan en mand har jeg heldigvis ikke.

    SvarSlet
  3. Du aner ikke hvor maskulin en lyserød støvsuger kan blive hvis man putter tilpas mange spiderman klistermærker på den. Og du kan altid købe en byggemand bob hjelm til ham og lære ham fra tidlig alder at hvis man er mand og vil støvsuge, så skal man altså være iført rigtig mandigt arbejdstøj....

    SvarSlet
  4. Otto har en pink støvsuger, dog ikke hello kitty, men pink er den godt nok. Han har også et tylskørt og han elsker at lege med hårpynt. Jeg tror sgu det er meget sundt at børn lærer at lege med det hele :)
    Køb du da den støvsuger til ham. Og hvis din familie rynker på næsen, så er det bare ærgeligt. For dem. Du er mor, du bestemmer.

    SvarSlet
  5. Jeg har nu set legetøjs støvsugere i både blå og grønne, de kan for det meste købes hos fætter BR.

    SvarSlet