mandag den 13. juni 2011

Om Facebook.

Hvor er jeg helt igennem glad, nej taknemmelig, for at Facebook ikke eksisterede da jeg var barn. Og nu er det ikke fordi jeg vil ud i en lang svada om, at da jeg var barn, der klatrede man i træer og spillede fodbold i gaderne, for det gjorde man faktisk ikke - jeg gjorde i al fald ikke. Og jeg bruger selv Facebook, som i meget, men det jeg mener er bare, at jeg er taknemmelig for, at Facebook først dukkede op, da jeg var gammel nok til at bruge det på en fornuftig måde.

Ok indrømmet; det der med at bruge de sociale medier på tossede måder, har ikke altid noget med alder at gøre, nok mere modenhed eller ganske enkelt intelligens - that’s right I said it!
Jeg ser jævnligt tåbelige statusopdateringer hvor man udleverer sig selv eller andre og billeder fra fester hvor man voldsnaver andre piger. I dont get it! Det er altså ikke længere bare noget man deler med sine nære venner, for de fleste har da de første 2-300 facebook-venner.

Men tilbage til de der børn. Jeg krummer tæer hver gang jeg ser en 13 årig pige, der har ændret sit efternavn til Bieber, fordi hun bare EEEEELSKER Justin Bieber og ikke er bange for at vise det. Da jeg var teenagevild med Howie fra Backstreest Boys, Justin Timberlake og Usher kunne jeg i det mindste begrænse det til plakater på værelset.
Jeg krummer tæer hver gang jeg ser 15 årige piger melde sig ind i grupper, der hedder noget i retning ad; Vi er ikke venner, jeg er bare høflig at snakke til dig, jeg er stadig sejere end dig og du misforstår alt din retard. But why!?

Og så kan det godt være, at de selvsamme mennesker krummer tæer over mine opdateringer om William og alle billederne af ham, men jeg overlever nu nok.

2 kommentarer:

  1. Men hvorfor krumme tæer? Det er jo bare børn/unges måde at anvende Facebook på. Okay nu er jeg nok lidt farvet af forskning i unges brug af sociale medier, men stadig. De synes jo nok også, at plakater på væggene er noget fis :D
    Men jo, nogle gange kan man virkelig ryste på hovedet... både over voksne og børns anvendelse af siden.

    SvarSlet
  2. Tæerne krummer sig selv, fordi jeg simpelthen synes det er pinligt på deres vegne. Ud fra min egen optik, er jeg helt klar over. Jeg skriver netop også, at de sikkert synes jeg skriver fjollede ting.

    SvarSlet