søndag den 19. juni 2011

Svømmehal, tis og dårlig samvittighed.

Så så man lige mig være totalt overskudsagtig og tage William med i svømmehal imens manden fik lov at sove længe. Eller ikke. Jo jo vi var i svømmehal, men jeg var overhovedet ikke overskudsagtig. Jeg vækkede Mr. Stamina ved at rode meget surt rundt efter mit badetøj inde i soveværelset og så gik jeg ellers forvildet rundt og pakkede, imens han slet ikke forstod hvad der foregik og troede jeg var sur. Og det var jeg måske også, men det var mest fordi jeg havde forventet at han ville springe op, gøre sig klar og tage med i svømmehal. I ved godt, når kvinder får den der nedsmeltning, hvor de ikke vil fortælle manden hvad de tænker, for det skal han jo gætte selv. Tåbeligt, men det sker alligevel en gang imellem.

Men vi kom hen til Haraldslund og William syntes det var vildt fedt, at stille sig ind i et af skabene og lukke lågen. Jeg tænkte bare, super så er han beskæftiget imens jeg tager badetøj på.

Ja sødt ser det ud. Smart som jeg er, tænkte jeg at det samme kunne gentages på vej ud. Jeg kunne tage tøj på og han kunne lege gemmeleg i skabet. God ide, men jeg skulle måske lige have smækket en ble på unge først, for lige pludselig åbner han lågen lidt, kigger ud og siger; "Moar, jeg tissede." Og rigtigt nok stod han i en ordentlig pøl derinde. Jeg forsøgte ikke at grine alt for meget, da jeg hev ham ud og tørrede ham af. Så hvis i tænker på, at tage en tur i Haraldslund så styr lige uden om skab nr. 193. Det lugter nok lidt.

Desuden har jeg haft sådan en dag med dårlig samvittighed, fordi jeg kommer til at skælde lidt for meget ud og som pædagogstuderende ved jeg jo godt, at det er noget hø. Jeg tror jeg skal læse lidt i Erik Sigssgaards Skæld Mindre Ud i aften. Og det er ikke fordi, jeg ikke mener man må fortælle børn hvad de må og ikke må, det handler bare om måden man gør det på. Og så er han så snu, den lille rotte. Her til aften blev han sur over et eller andet og slog mig, da han så kunne fornemme at jeg blev sur skyndte han sig, at kramme og nysse mig og sige; "kom til at slå moar" som om det ikke var med fuld overlæg, men hvordan holder man lige masken så? Ja, jeg spørger bare.

4 kommentarer:

  1. Ak ja, vi kvinder er uransalige...
    Tror du skal være glad nok for, at William valgte at tisse i skabet - en af mine veninder har oplevet nøjagtig det samme, bare hvor barnet valgte at lave noget lidt andet end at tisse. Mmm.

    SvarSlet
  2. Åh ja, det kunne have været noget værre stads!

    SvarSlet
  3. Åh den der med kvinder der tror at man kan læse deres tanker, den er altså bare ikke god. Jeg har en plan om at skulle svømme på et tidspunkt, eller indrømme, gå mere eller mindre direkte hen i det varme vand, fordi jeg hader at svømme.

    SvarSlet
  4. Du skal være velkommen næste gang vi drager mod Haraldslund. Vi går nemlig også kun i det varme vand. Og jeg gentager; hold dig fra skab nr. 193.

    SvarSlet