onsdag den 27. juli 2011

Lidt kage igen.

Ja, nu er det jo ikke fordi denne blog svømmer i kager lige for tiden, men engang imellem tager jeg mig da sammen. Eller andre tvinger mig til det. I dag har jeg været henne ved en veninde og givet hende et kage-kursus. Hun ville super gerne lærer hvordan man laver de her kager, så hun selv kan imponere til sin lækre søns fødselsdag. Jeg elsker at være køkkenchef i andre folks køkkener, jeg føler mig altid lidt som en tv kok, når jeg står der og siger; "og så hakker jeg chokoladen groft og sætter det over vandbad. Imens det smelter koger jeg lige bærerne op og pisker det opblødte husblas deri."
Det blev en kaj og andrea kage og den blev da helt god, hvis jeg skal sige det selv. Det er den klassiske med lyse bunde (fordi jeg igen havde glemt at købe cacaopulver) med tobleronecreme og hindbærmousse.


5 kommentarer:

  1. Den er rigtig sød! Elsker Kaj!
    Hvad skyldes stilstanden? Er du blevet lidt træt af at bage kager?

    SvarSlet
  2. Ja lidt træt af det og har lidt svært ved at finde tid, det tager jo en evighed og jeg vil altså hellere hygge med drengene. :) Bliver du aldrig træt af det?

    SvarSlet
  3. Hmm jo jeg bliver træt af det hvis jeg er nødt til at lave det om dagen hvor Silas både vil smage kage og fondant dagen lang. Så er det faktisk en smule stressende at skulle lave kage, men ofte har jeg sendt Silas ned til hans bedsteforældre imens ;-) Så er der ro!
    Ellers forsøger jeg aldrig at lave den samme kage to gange og det hjælper lidt.

    SvarSlet
  4. Jeg sender altid drengene på tur, når jeg laver kager. Det fortrækker de også, især den store, for jeg bliver altid så arrig, når noget ikke lige gør som jeg vil. :)

    SvarSlet
  5. Kan godt være, at bloggen ikke svømmer i kager, men når de kommer, er de dælme flotte!

    SvarSlet