tirsdag den 5. juli 2011

Om hår.

Jeg har aldrig været sådan en pige-pige, der var god til at sætte hår og lægge make-up, hvilket egentlig er lidt sært eftersom jeg har to søstre. Vi burde vel egentlig have lært hinanden det og på den måde søstre-bondet, men det gjorde vi ikke. Vi havde alt for travlt med at holde lillesøster uden for legen, med mindre vi blev uvenner og i så fald gjaldt det om, at vinde lillesøster over på sin side, så man var to imod en. Ja, vi var lidt onde, men vi er søde nok nu. Mest mig, of course. :) Måske er det også fordi vi altid har haft hinanden og derfor ikke har haft brug for, at anskaffe os ret mange veninder, der kunne lære os disse ting. Altså jeg kan godt smide lidt mascara og lipgloss på, men så stopper det også der og med håret er jeg helt elendig.
Jeg har sådan et hår her:



Men sådan sidder det aldrig, for det kan jeg ikke holde ud. Fordi det krøller i bunden og ikke i toppen, så ligner det lidt et telt når det hænger og jeg kan ikke udstå, at have hår ned i ansigtet.
Jeg har prøvet at sætter det bag ørerne sådan her:



Men jeg holder det stadig ikke ud. Faktisk er det næsten (ikke næsten, det er det) angstprovokerende for mig, hvis mit elastik springer og jeg ikke har et nyt.

Så det sidder altid sådan her:



Og fra siden:



Kedeligt men nemt. (og du godeste hvor se min næse stor ud i fra siden!)

Og nu vi er i gang med billedespam, så se lige hvor meget pænere jeg er med lidt øgleaccessorie:



Nå men så er det jeg har overvejet, hvad pokker jeg skal gøre med det. (altså håret) Jeg har lyst til at klippe mig helt korthåret (altså ikke selv, det ville blive en katastrofe), men jeg ved fandemig ikke om jeg tør. Jeg har aldrig været sådan rigtig korthåret og aner ikke om jeg kan bære det. Tænk hvis det er hæsligt, så skal jeg vente en evighed på det vokser ud. Det er ret skræmmende synes jeg.
Jeg har også overvejet at få lavet krøller, som jeg havde i gymnasietiden, men det er så mega dyrt og vi skal snart betale indskud til rækkehuset.

Gode råd modtages gerne. Jeg lover på ingen måde, at jeg følger dem dog.

11 kommentarer:

  1. Spørg dem fra Sekten!

    Desuden tænder mænd ikke på kort hår, så det duer simpelthen ikke.

    SvarSlet
  2. Gud, jeg - dem må jeg spørge!

    SvarSlet
  3. Hvad med nogle etager. Så kan du få det løftet lidt i toppen, så det ikke ligner et telt :-)
    Jeg pleejr at slå håret ud, og sige til frisøren: HVAD GØR VI?
    De har altid en masse gode råd.
    :-)
    Glæder mig til at se resultatet :-)

    SvarSlet
  4. Hvis du bliver korthåret bliver du altså meget meget lesbisk. Men altså du skal se ind i kameraet, og det gør du ikke, jeg er ikke helt tilfreds ;-) Held og lykke med beslutningen.

    SvarSlet
  5. Ahr man kan da godt være korthåret uden at se lesbisk ud, ikke? Ellers er der vel heller ingen skam i at se lesbisk ud. Det kan være du kan få et kick ud af det så. :)
    Jeg kigger da ind i kameraet på de første billeder, gør jeg ikke?

    SvarSlet
  6. https://www.facebook.com/media/albums/?id=624182332#!/photo.php?fbid=30825392332&set=a.30824792332.42240.624182332&type=1&theater

    Prøv lige at se denne frisure. (se bort fra kødfedt i hele fjæset og ekstremt bøvet ansigtsudtryk -KIG KUN PÅ HÅRET!)
    Tror vi har samme type hår og jeg har også altid hadet det der teltnoget. Men så tog min frisør på kursus og lærte en eller anden ny og smart måde at tynde på og vupti, så fik jeg lækre krøller.

    Jeg skrev en kommentar før som forsvandt. Hvis du finder den, så slet den bare...

    SvarSlet
  7. Jamen Mette, der ser da ud til du har krøller i hele håret, jeg har kun i bunden desværre. Har prøvet det der med etager i maaange år og det ender altid oppe. Derfor jeg seriøst overvejer det helt korte. Men uhhh - tør jeg? Jeg ved det ikke...

    SvarSlet
  8. Det er fordi det er klippet på den der mystiske måde at det krøller i hele håret. Så det nærmest bliver de dersens slangepølsekrøller... Du har vel, ligesom jeg, krøller i spidserne? Og så er der altså den her teknik som fordeler spidserne i hele håret. Det fede er, at det ikke kræver andet en frotering med håndklædet og så lufttørring, så det er sgu nemt at sætte.

    Men noget helt andet er, tror nu også at du vil have et flot ansigt til kort hår :-)

    SvarSlet
  9. Jeg syntes faktisk at dit hår er meget kreativt, i forhold til mit -hestehale. Så har man da skrabet bunden :P

    SvarSlet
  10. Hestehale kan jeg heller ikke holde ud. SÅ hænger håret og irriterer mig i nakken. Tror sgu snart jeg skal have pelsen klippet af, altså. :)

    SvarSlet
  11. Altså mænd tænder på en høj stram hestehale
    Det ser vildt sexet ud.
    Hilsen Rene Kaspersen

    SvarSlet