søndag den 14. august 2011

Om gamle damer og cowboys.



Vi er lige kommet hjem fra Silkeborg, hvor vi i går var til Williams oldemors 95 års fødselsdag. Det er da lidt vildt, ikke? Altså, hun er 95, bor for sig selv, har trappe op til sin lejlighed og får ikke andet hjælp end lidt rengøring en gang imellem.
Hun forsøgte ihærdig at vise entusiasme overfor alle de mange gaver, men i virkeligheden kunne man bare se hun tænkte, åh nej, endnu en lysestage - hvor i alverden skal den nu stå. Og jeg kan sgu godt forstå hende. Hun har 5 børn, en hel masse børnebørn og oldebørn og så har hun en lille lejlighed på 70 m2. Selv med god vilje kan alle de gaver jo ikke proppes derind.

Vi kom hjem til svigerfamilien om eftermiddagen efter festen og så udnyttede manden og jeg, at der var barnepiger overalt og tog ud og spiste. Det var også lidt for længe siden, vi havde været på kærestetur, kunne jeg mærke.

Nå, men nu vil jeg godt lige udnytte skrivepladsen til at undres. Der var contry/western-festival i Silkeborg i den her weekend og jeg lyver ikke, når jeg siger, at der var fake cowboys over alt. Og så er det jeg ikke ved om jeg skal grine eller græde, for de mener det sgu - de der mænd og kvinder, sjovt nok altid på 45 plus, der render rundt iført cowboyhat med påsat vaskebjørnshale(?), jakker men flænser og lange støvler. Men det er som om, jeg ikke rigtig kan tage dem seriøst, når de sidder på Jensens Bøfhus, med deres cowboy-udstyr og bestiller en fitness kylling menu. Seriøst?
Oven i hatten var vi så heldige, at festivalen blev afholdt i indelukket, som ligger kun 5 min fra svigerfamilens hus, så vi kunne høre country musik det meste af natten. Oh joy!

7 kommentarer:

  1. Hihi, ja jeg er kun enig! Vi bor i byen og var i Indelukket på legeplads i fredags, hvor cowboy'erne gjorde sit indtog. Det er så skørt - forstår bare ikke konceptet?!
    Selvom jeg bor forholdsvist tæt på Indelukket og også hørte lidt country inden sengetid, har jeg på fornemmelsen I sov lidt tættere på, på en lidt bedre adresse - snyd! ;-)
    I skulle nu ha' taget på f.eks. Zorba og ikke Jensens, nu I var lidt ude og kæreste - fantastisk sommermenu de har for tiden :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kender ikke Zorba, men det gør min mand nok. Jeg ved ikke med adressen, kender ikke til hushierarkiet i Silkeborg. Tror de bor sådan ret almindeligt. Lige ved siden af stadion.

    SvarSlet
  3. Hushierarkiet;-) Det er bare bedre/dyrere syd for togskinnerne. Selvom det er alm. huse - men området er eftertragtet.

    SvarSlet
  4. Javel ja. Er det så syd for skinnerne, når det er ved siden af stadion?

    SvarSlet
  5. Hæhæ, ja;-) Og der er selvfølgelig forskel på, om husene ligger ved vand, på den rigtige vej osv. Men nok om det. Det er vist ikke særligt aktuelt for de af os, der er på SU...

    SvarSlet
  6. Korrekt. Men svigerforældrene er i gang med at sætte hus til salg, så hvis du har 2,7 millioner, der bare ligger og flyder, så bare køb læs. :)

    SvarSlet